בבג"ץ נערך דיון מיוחד בנושא הרחבת נמל התעופה, לאור הפינוי הצפוי של הנמל בהרצליה. העתירתה של עיריית חיפה מביעה התנגדות לכוונת משרד התחבורה להעתיק את פעילות שדה התעופה של הרצליה לחיפה. בעתירה ציינה העירייה כי השטח עליו מתוכננת הרחבת השדה מתפרס על פני 34 דונם המיועדים לתעשייה ולא לשדה תעופה.
בעתירה שהוגשה נגד רשות שדות התעופה, משרד התחבורה והיועמ"ש לממשלה טענה העירייה כי ההחלטה על העתקת פעילות המטוסים הקלים משדה"ת בהרצליה נעשתה "בדרך לא דרך, חרף התנגדות הרשויות המקומיות הסמוכות" ובניגוד לחוק שכן הקרקע עליו מבקשת המדינה להגדיל את השדה מיועדת לשימוש תעשייתי ולא לשימוש של שדה תעופה".
עתירת העירייה כוונה גם נגד היועץ המשפטי לממשלה אשר העניק לרשות שדות התעופה "מטריה משפטית" בכך שקבע כי הגדלת השדה לטובת חניית מטוסים הנה רק "פעילות תומכת תעופה".
בעתירה שהוגשה בשיתוף הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נטען בין היתר כי רשות שדות התעופה הגישה לוועדה המקומית בקשה ליישור וריבוד השטח אותו היא מבקשת להכשיר עבור חניית המטוסים תוך שהיא מטעה את הועדה לחשוב כי מדובר בשטח המצוי בתחום שדה התעופה המאושר ובהתאם לכך ניתן ההיתר ע"י רשות הרישוי המוסמכת לאשר בקשות תואמות תכנית מאושרת בלבד.
נציגיה של עיריית חיפה הבהירו בדיון כי הרשות המקומית לא תאפשר בשלב זה להרחיב את שדה התעופה מבלי שתוגש לכך תכנית מפורטת
במהלך הדיון העירו שופטי בג"ץ לרשות שדות התעופה כי קיים קושי רב בטענה כי ניתן לבנות חניון למטוסים באזור שאינו מיועד לשדה התעופה. עם זאת, בג"ץ המליץ לעירית חיפה להשלים עם החניות שכבר נבנו על פי היתר שהונפק ברשות הרישוי, תוך שנשמרה זכותה של העירייה לא לראות בכך תקדים ולא לאשר בקשות דומות אם וכאשר יוגשו בעתיד.