עיריית אילת הפקידה את תוכנית המתאר המקומית בהתאם לחוק התכנון והבניה.כידוע, בנייתו של שדה התעופה ע״ש רמון בסמוך לבאר אורה נמצאת בעיצומה בהתאם להחלטת הממשלה שהתקבלה בשנת 2004 להעתקת השדה 20 ק"מ צפונית מאילת. על פי הצפי, יהיה השדה החדש פעיל ברבעון הראשון של 2017 וזאת על פי קצב התקדמות בנייתו והערכות רשות שדות התעופה. במועד זה תועתק תנועת המטוסים משדה התעופה של אילת לשדה התעופה רמון וחטיבת השטח בה נמצא השדה הנוכחי, בשטח של כ-850 דונם, תתפנה לפיתוח עירוני.
מהנדס העיר אילת, אסף אריכא: "מדובר בשטח המפריד את אילת לשני חלקים ופינויו מאפשר הזדמנות בלתי חוזרת לתכנן את חטיבת השטח המתפנה כחוליה מקשרת, אשר תמשוך את אורחי המלונות אל העיר, תחזק את התיירות העירונית ותשפר את גישת תושבי העיר אל אזור התיירות בו מרוכז חלק משמעותי ממוקדי הבילוי וחופי הים של העיר". לצד אתגרים אסטרטגיים אחרים מהווה שדה התעופה המתפנה אתגר יוצא דופן בחשיבותו ומשאבים רבים ברמה העירונית והלאומית בעידוד נמרץ מצד ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, מופנים להצלחת הכשרת השטח לפיתוח בד בבד עם פינוי השדה בפועל בשנת 2017".
ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שפעל לכנס את הוועדה המחוזית ביחד עם מינהל התכנון לטובת הפקדת התכנית, ציין: "הפעולה הנמרצת נעשתה כדי ליצור התאמה מרבית בין התכניות לבניית השדה החדש לבין פינוי השדה באילת. שאיפתנו היא כי מיד עם תחילת הפעילות המבצעית בשדה החדש צפונית לאילת תחל עבודת הבנייה בשדה המתפנה באילת".
על פי התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל, בניהול חברת א.ת.ת, בתכנון אדריכל יצחק חלפון ובליווי מינהל ההנדסה בעיריית אילת, ישתרע הפרויקט על שטח של כ – 700 דונם וישלב מגורים עם מלונות מעל חזית מסחרית הפונה לשטח ציבורי פתוח, שייצר את ההפרדה בין המלונאות למגורים. סך הכל יותר לבנות כ 2,000 יחידות מלונאיות וכ-1,000 יחידות דיור בגדלים שונים.
בנוסף, מיועדים תאי שטח למבני ציבור על שטח של 24 דונם ושטחים ציבוריים פתוחים בשטח של כ- 275 דונם, בעיקר בחלק הדרומי של התכנית בקרבת חוף הים.